Historia Galerii Malta
Galeria Malta to centrum handlowe funkcjonujące w okresie 25 marca 2009 – 18 grudnia 2023 roku. Ten 3-kondygnacyjny budynek znajduje się przy skrzyżowaniu ulic A. Baraniaka i Jana Pawła II na poznańskich Ratajach. Galeria sąsiaduje z Jeziorem Maltańskim i terenami rekreacyjnymi wokół Malty.
Dane obiektu:
• powierzchnia całkowita – 162 000 m2,
• powierzchnia handlowo-usługowa – 54 000 m2,
• maksymalna liczba salonów – 120,
• liczba miejsc parkingowych – 1800.
Obiekt jest połączony kładką z nadbrzeżną częścią jeziora Malta.

Kalendarium Galerii Malta
• 25 marca 2009 roku – oficjalne otwarcie obiektu
• 2018 rok – sprzedaż galerii Malta spółce Sierra Balmain
• grudzień 2020 – informacje o pracach nad zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
• 2021 rok – sprzedaż Galerii Malta spółce Fidera Limited
• maj 2023 roku – złożenie wniosku o zezwolenie na rozbiórkę Galerii Malta
• 18 grudnia 2023 roku – ostatni dzień funkcjonowania Galerii Malta
Cele kampanii
1. Sprawdzenie potencjału wydarzenia
2. Weryfikacja skuteczności wybranych kanałów promocji wydarzenia
3. Zdobycie doświadczenia w organizacji i promocji wydarzeń
4. Budowanie świadomości marki Paweł pisze
Link do strony wydarzenia oraz dyskusji i statystyk znajdziecie TUTAJ.

Kanały promocji wydarzenia
1. Nagłośnienie akcji w lokalnych mediach internetowych jak:
- epoznan.pl
- Głos Wielkopolski
- wpoznaniu.pl
2. Płatna reklama na Facebooku:
- budżet – 50 zł,
- publikacja – 14-16 grudnia,
- grupa docelowa – wiek +18, lokalizacja Poznań +17km

Promocja wydarzenia
W serwisach internetowych oraz mediach społecznościowych epoznan.pl i gloswielkopolski.pl 11 grudnia pojawiły się informacje o „Pożegnaniu Galerii Malta”:
Informacja została następnie przedrukowana przez kolejne serwisy w tym:
Posty w mediach społecznościowych spotkały się z wieloma reakcjami i komentarzami.




Wyniki
1. Wydarzenie miało największy potencjał (łącznie 3,1 tysięcy osób zaangażowanych) spośród zaplanowanych na grudzień w Poznaniu. Biorąc pod uwagę wszystkie planowane wydarzenia w Poznaniu, uplasowało się za:
- Festiwalem Kawy, Czekolady i Słodyczy (4,9 tysięcy osób zainteresowanych),
- Poznań Motor Show 2024 (1,6 tysięcy osób zainteresowanych).
Wymienione wydarzenia są planowane dopiero na wiosnę 2024 roku. Do tego czasu ich statystyki z pewnością znacząco się zmienią. Prezentuję dane na 19 grudnia 2023 roku. Niemniej wolumen ponad 3 tysięcy osób zaangażowanych w wydarzenie uważam za dobry wynik.

2. Największy przyrost osób zainteresowanych (ok. 2 tys.) oraz deklarujących uczestnictwo (ok. 220) odnotowałem po opublikowaniu informacji o wydarzeniu przez lokalne media. Uruchomienie płatnej reklamy nie spowodowało tak dynamicznego przyrostu. Są to dane szacunkowe uzyskane na podstawie obserwacji zmian statystyk wydarzenia „Pożegnanie Galerii Malta” w ciągu kolejnych dni.
3. Statystyki posta nie obrazują, jak zasięg, a przede wszystkim interakcje z zawartością, przekładały się na zaangażowanie w wydarzenie (kliknięcie „wezmę udział” lub „Zainteresowany”). Przykład: Ile osób, które wyświetliły post z informacją o wydarzeniu na epoznan.pl otworzyły stronę wydarzenia i zaangażowały się w nie.
4. Strona Paweł pisze na Facebooku zyskała 9 obserwatorów. Brak danych o obserwujących. Brak zapytań przez stronę internetową.


Podsumowanie wydarzenia „Pożegnanie Galerii Malta”
Poniżej kilka liczb podsumowujących całe wydarzenie:
- zasięg ogółem – 15 200 osób,
- zasięg organiczny – 6178 osób,
- zasięg z reklam – 8873 osób,
- zainteresowani – 3 000 osób,
- zadeklarowali udział – 278 osób.
Było to pierwsze wydarzenie na Facebooku, którego byłem organizatorem. Trudno mówić o sukcesie lub jego braku. Na pewno tego typu wydarzenia mają określony potencjał marketingowy. Dla mnie jest to cenna nauka na przyszłość. To doświadczenie będzie procentować przy okazji kolejnych tego typu przedsięwzięć.
Najnowsze komentarze